سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شازده کوچولو و توصیف زن 

داستان شازده کوچولو اثر آنتوان دوسنت اگزوپری، کتاب جامع عشق است. رسم و رسوم عاشقی به زیبایی در این کتاب به تصویر کشیده شده است.
شازده کوچولو در نخستین دیدارش با مرد،  درباره گل سرخ و تیغش سخن میگوید.  تا مگر بتازگی، از این پرسشها و پاسها سر در نیاوردم.

تا کنون به پیچیدگی و پر تکلف بودن زنان و سادگی مردان اندیشیده اید؟ چرا زنان انتظار دارند چیزها (یوژه پیامها) ی پیچیده تحویل بگیرند؟ چرا پیامکهای زنان - بویژه به مردان- پر از کلمات غلنبه و سلنبه و بیشتر طولانی است؟ چرا آنان بیشتر به جای بروز درونیهای خویش، به بروز  این قبیل کلماتی روی می آورند که مردان بسادگی میفهمند رابطه نزدیکی با حال آنان ندارد؟ و چرا از مردان انتظاری مشابه دارند؟ آیا زنان پیچیده اند؟
گفتن جملات پیچ در پیچ و همچنین طولانی، نیاز به وقت گذاشتن و تمرکز بیشتری دارد.  حداقل زنان اینگونه فکر میکنند. آنان این پچیدگی و سختی را بعنوان تضمین میخواهند، تضمینی بر اینکه آنان مورد توجه هستند و مردان آنان را میخواهند و آنان را ول نخواهند کرد. یعنی زنان میگویند: اگر مرا میخواهی باید نشان دهی. وقتی تنها چند کلمه میگویی، من باور نمیکنم. وقتی واقعا مرا میخواهی که حداقل در گفتن چند جمله برای من وقت بزاری.  و مردان زیرکانه به این نکته واقفند و کلمات و جملاتی اینگونه زنان را میفریبند.
یادم میرفت بگویم: گل سرخ تیغ دارد؟ این تیغ به چه دردش میخورد؟ آیا با این تیغ میتواند از خورده شدن توسط گوسفند رهایی یابد؟ خیر! این تیغ تنها تصور بچه گانه گل سرخ که میتواند دفاع کند: این از سادگی گل سرخ است. و زنان همین قدر ساده اند.
به اینجا که رسیدم، پرسش باژگونه شد: مردان چگونه اند؟

پ.ن. متن بالا، کوتاه است. زنان کمتر از مردان از آن لذت میبرند.
پاسخ شازده کوچولو به نقل از شاملو: حرفت را باور نمی‌کنم! گل‌ها ضعیفند. بی شیله‌پیله‌اند. سعی می‌کنند یک جوری تهِ دل خودشان را قرص کنند. این است که خیال می‌کنند با آن خارها چیزِ ترسناکِ وحشت‌آوری می‌شوند...


نوشته شده توسط مصطفی در پنج شنبه 90/6/10 و ساعت 11:22 صبح
نظرات دیگران()

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
شازده کوچولو و توصیف زن
آخه دل من
بحثی در باره نقش مسجدها در برابر تکیه ها در محرم
محبت چیست؟
[عناوین آرشیوشده]
طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
بالا