سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تلفن همراه دوربیندار، امنیت 

به نام خداوند بخشنده بخشایشگر
مطلبی در جایی خواندم که بسیار تکان دهنده بود خواستم اینجا مطلب کاملتری بنویسم تا مفید واقع شود. لطفا بانوان با دقت بخوانند.
منافع انسان امر مهمیه. اگر معامله ای کردید قسطی و رسید خواستید طرف گفت: مگر اعتماد ندارید؟ شک کنید! آدم تو برخی مسائل نباید رودروایسی داشته باشه.
یکی از پدیده های که تازگی زیاد شده است تلفنهای دوریندار - چه ساده چه فیلمبردار- است افراد با کمک این واسیل کوچک و همراه و چندمنظوره - که انسان نمیداند در یکززمان خاص به چه قصدی در حال استفاده است - میتوانند عکس و فیلم بگیرند. این دستگاه مزایای دارد اما افراد سوء نیت دار بسادگی میتوانند با کمک این بازار آبروی فردی را ببرند.
برداشت یکم: استخر زنانه
مدیر استخر بشدت مراقب است تا کسی گوشی تلفن همراه با خود نیاورد. نجات غریق به رفتار خانمی در گوشه استخر مشکوک میشود و به جوری که متوجه نشود او نزدیک میشود زن زیر هوله (1) تلفن همراهی دارد ... در کلانتری زن میگوید به دلیل اختلافی که با خانمی داشتم میخواستم به این طریق آبرویش راببرم.
برداشت دوم: مجلس عقد کنان
مرد لطفا گوشیهایتان را در جیبتان بگذارید.
این حرفا چیه اینا همه آشنا هستن.
همین چند وقت پیش یکی از همین فیلمها پخش شد.
برداشت سوم:
فرانک گوشی را برمیدارد مریم از آنطرف میگوید: خیلی پشتی پارسال که رفته بودیم کوه فقط تو عکس گرفتی!
فرانک: خب مگه چی شده؟... عکسارو میخوای؟
-عکس بخوره تو سرت برا چی اونارو فرستادی تو اینترنت؟
-اینترنت... معلومه چی میگی؟
آندو بعد از مدتی فکر متوجه شدند که  که فرانک مدتی قبل گوشیش را برای تعمیر به مغازه ی موبایل فروشی  داده است و پس از یکروز گرفته است.
صاحب مغازه ادعا میکند که فرانک را اصلا نمیشناسد فرانک هم مدرکی ندارد.
در گذشته هندیکمها بزرگب وند و فیلمبرداری مخفیانه کار سختی بود. اما امروزه نیست با توجه به مطالب بالا امکانات سوء استفاده زیر میباشد:
گرفتن عکس و فیلم آشکارا توسط افراد سود جو
گرفتن عکس و فیلم مخفیانه توسط آشنایان
برداشت تصاویر وفیلم از گوشیها
برای اینکه دچار این مسائل نشوید پیشنهادهای زیر را دارم که البته از سخنان آقای سردار طلایی هم استفاده شده است.
1-هرگز چه توسط آشنا چه توسط غریبه اجازه ی گرفتن عکس نامناسب از خود را ندهید. فراموش نکنید ممکن است معتمد شما اطلاعات و توانایی مناسب برای حفاظت از عکسهای شما را نداشته باشد.
2-حتی عکسهایی تنها با سری بیحجاب هم خطرناک است و امکان سوء استفاده را دارد. نگذارید آبرویتان با تعارف و اعتماد برود. عکسهای نمیه لخت فرضا با تاپ و ... فاجعست. مخصوصا مراقب مهمانبها باشید.
3-در مکانهای مانند استخر حمام عمومی آرایشگاه دریا و ... بشدت مراقب باشید. تنها به مکانهای معتبر و با تعهد مراجعه کنید. در اینگونه مکانها بیش از نیاز لباس از تن خارج نکنید. در بیرون از خود آب تا حد امکان مراقب باشید امکان نظارت در بیرون از آب رختکن و ... سختتر است.
4-دوربین و تلفن خود را هنگام فرستادن جهت تعمیر اولا: به مراکز معتبر بفرستید و رسید هم بگیرید (درست است رسید داشتن وقتی کار از کار گذشت بیفایده ست ولی سبب میشود تا سوء استفاده کننده ی احتمالی بترسد) ثانیا: اطلاعات خصوصی و قابل بهره بردای خود را پاک کنید و توصیه من به شما اینست که حتی المقدور هر عکسی را تهیه نکنید چون احتمال بازیافت مطالب پاک شده هم میباشد.
5-برای چاپ عکسهای خود به مراکز دارای پروانه مراجعه کنید. حتی در این مکانها هم هر عکسی را ندهید در موارد ضروری و با احتمال ریسک بالا میتوانید برای چاپ عکسهای خود دستگاه ویژه خریداری کنید. (2)
6- در هنگام فروش تلفن خود هم موارد 5 را رعایت و حتی المقدور خود حافظه ی گوشی و دوربین خود را نفروشید.
7-سعی کنید عکس بیخودی نگیرید
امیدوارم موارد بالا برای امنیت شما مفید باشد. اما آنچه مهمتر است سلامت معنوی اجتماعی  فرهنگی اقتصادی و ... جامعه است که سبب ساز حذف این آسیب رسانان اجتماعی میشود. امیدوارم آسابش خاطر در جامعه مسلمین حکمفرما باشد.
 اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجه  التماس دعا
با تشکر از مجله یخانواده ی سبز 165 که در تهیه این مطلب از آنت منبع هم استفاده گردید.

1 -درست نوشتن هوله همین است
2-بدیهی است باید مطلب خیلی مهم باشد تا ارزش خرید داشته باشد.


نوشته شده توسط مصطفی در شنبه 85/8/20 و ساعت 4:10 عصر
نظرات دیگران()

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
شازده کوچولو و توصیف زن
آخه دل من
بحثی در باره نقش مسجدها در برابر تکیه ها در محرم
محبت چیست؟
[عناوین آرشیوشده]
طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
بالا