سفارش تبلیغ
صبا ویژن
لحظه های بی صدا 
به نام خدا
نام خدا سرآغاز کار
عشق تو در سینه ی ما جاودان
آه
  سخن گفتنت
وای
    مرا خواندنت
تو همه نازی عسل
تو دریا
        ی آرامش، مروازید آن
با همه خوبی صفا
 درد تو در جان من داغتر از آه من
دل شکست بی صدا
عقل شیدای تو
غرور من هر زمان
در کف تو ملعبه جای تو اندر خیال!
روی تو پنهان زمن متن تو آزار من
آه من اندر نهان عشق من آواز من
تو همه برنامه ای وقت به وقت روز به روز
سهم من از روز تو؟ خارج برنامه ام!
سوختم و سوختم گفتم و نشنیدم
آه خدایا به داد! این چه معامل بود؟
در پی شکوه نیام!
درد نیز گفته ام
بهر لالایی دل بهر توجه به قلب
آه سرد میدهم سوی خداوند خود
این دل بشکسته را سوی که باید برم؟
آه در این شهر یک
بندزنی
        پیدا
               میشود؟

با این دل شکسته میتوان اندرز به مردم گفت؟
نوشته شده توسط مصطفی در یکشنبه 85/7/2 و ساعت 10:0 عصر
نظرات دیگران()
چهل روز پر ازعشق ... 

 چهل روز گذشت . امروز چهلمین روز است . چهـل روز پر از عشــق و شـادی و تکامــل. و سرانجام به مرحله پذیرش و خواستن رسیدم . و اکنون من مسافرم ، همراه همسفر 

  

  


نوشته شده توسط مصطفی در یکشنبه 85/7/2 و ساعت 10:0 عصر
نظرات دیگران()
مادر 

مادر! واژه ی قشنگیه. خیلی جالبه زن وقتی در جایگاه همسره با وقتی در جایگاه مادره اصلا قابل قیاس نیست. چه از نظر عشق چه از نظر جایگاه تنها در نمونه های  متعالی زن و مرد، زن به جایگاه و عشقی چون مادری در رابطه با شوهر خود میرسد. مادری شاید نوعی عشق باشد ولی به فرزندان نمیتوان معشوق گفت فرزندان تنها مورد عشق هستند.(1) یک زن-حتی پست و نخواستنی، حتی بیموالات و کم ارزش- چو مادر شد مادرست. و به جایگاهی شبییه همون زن و شوهر عاشق و معشوق میرسد. زیباست نه؟ البته من تجربه نکردم نمیدونم آیا این اتفاق جبریست با ارادی؟
دوست دارم چند خطی برای مادرم بنویسم . اونی که هرگز این نوشتههارو نمیخونه هرگز هم دوست نداره از این حرفای قشنگ بهش بزنم. دوسسسسسسسسسسسسسسسست دارم مادر. دوسم داری میدونم. دوستش داشته باش. نمیتونم هب جبران زحماتت فکر کنم فراتز از فکر منه. از پیشم نرو.

مادر هدیه خداست به ما
                             مادرست کلید بهشت خدا
مادر  واژه ایست از آسمان
                             مادر رنگ زندگی در هر زمان           
مادر آفرینش عشق خوبی صفا 
                              مادر جان من     مادر ناز ما
مادر نشانه ی بهشت در زمین
                              مادر عشقست وعشق همین
مادر آرامش و مادر دوای درد
                             مادر صمیمیت و مادر دعا بکرد
                 م.سرخ

1-شبیه روباط دیگر نسبی که میتوانند پر از علاقه و عشق باشند ولی کمتر میتوان نام عاشق و معشوق را آورد.


نوشته شده توسط مصطفی در یکشنبه 85/7/2 و ساعت 10:0 عصر
نظرات دیگران()
عاشق و معشوق! 

در باب عشق در نوشتارهای قبلی مطالبی نگاشتیم. امروز مطالبی دیگری میافزاییم. این مطلب عاشق و معشوق:
معشوق چه صفاتی دارد یا باید داشته باشد؟ یعنتی من عاشقزاده که ذاتاً باید عاشق باشم عاشقی کی میتونم باشم؟ عاشقی چه دلیلی میخواد؟
عاشقی دلیلی نمیخواد ولی میخواد! تنها دلیلش عاشقیست اینکه آدم عاشق کسی بشه و بخوادش میتونه اون فرد لیلی سیه چرده باشه میتونه ابریشم بانو باشه میتونه دختری با روی برگشته و کاملا سوخته و غیرقابل تحمل باشه میزان عشق میزان عشقرو تعیین میکنه.
اما برای عاشقی دلیل نیاز است. دلیل عاشقی بند بالا بود ولی آدم نیاز به خصوصیات دیگری هم دارد تا بتواند عاشق شود. معشوق باید در حد خاصی از کمال باشد و به سوی آن در حرکت.(در حد خاصی از کمال بودن لزوما شرط نیست). معشوق یا باید کمال مطلق باشد یا عشق به او در راستای کمال مطلق (خدا). معشوق اگر در حد خاصی از کمال نباشد باید عاشق عاشق باشد.(یکطرفه نبودن). معشوق باید ارزش عشقرو داشته باشد.
عاشق حتی ممکنه نتونه روی معشوق رو ببینه حتی ممکنه نفهمه چی میبینه ولی خوشش بیاد. بنده خدای را میشناسم از یارش به دور راه ارتباط با معشوقش خطوط مخابرات بود. از صدای دوست بوجد می آمد اما حتی وقتی هم که به وجد نمی آمد نمیتواسنت بفهمد خارج از بحث عاشق و معشوقی آیا صدای همسفرش خوب است یا بد زشتست یا زیبا. در این کار - درک جمال ظاهری معشوق- عاشق ممکن است مانند فرد استرون باشد.
اما عاشق نوشتن ازش سخته وقتی عاشق باشی! در اینصورت حتی اگرهم معشوق باشی ممکن است درک درستی از عاشق نداشته باشی.
عاشقی کسیو باید قبول کرد (معشوق کسی میتوان بود) که آدم بتونه عاشقش بشه. بداند میتواند عاشق باشد و عاشق است (عاشق عاشق باشد). یعنی بتواند اعتماد کند و ارزش معشوقش بودنو داشته باشد او هم باید به سوی کمال برود و عشقش خدایی باشد ...


نوشته شده توسط مصطفی در یکشنبه 85/7/2 و ساعت 10:0 عصر
نظرات دیگران()
کشکول 

در دوران مدرسه مطلبی در یکی از کتابها بود به صورت شعر کهرفردی خرش را گم میکند می آید پیش شخصی که در حال سخنرانی برای مردم بود و مطلب بازمیگوید سخنرانی به مردم میگوید آیا کسی در جمع هست که طعم عشق را نکشبده باشد؟ یکنفر پیدا میشود سخنران به مرد خر گم شده میگوید اینک خر تو بیار افسار! اون زمان از کنار شعر گذشتیم اما تو این یکی دوروز به مطلبی فکر میکردم یاد این شعر افتادم.
عاشقی رو در نظر بگیرید اصلا خودتونو بزارید جاش در اضطرابه که آیا معشوق قبولش کنه یا نه معشوق را بزرگ میبینه بینیاز از خود رها آزاد مستغنی و... میپندارد اما معشوق واقعا این است؟ مثالی میزنم فرض کنید جوانی برازنده به خواستگاری دختری میرود احتمال زیاد جواب مثبت میگیرد (1) چرا؟ چون اگه دختره به این جواب نده به کی میخواد بده؟ مگه چن تا پسر خوب ازون دختره خوششون میاد؟ عاشقی بالاترین کارهاست.
خدای بینیاز هم عاشقه! عاشق ما! اون صمده ولی عاشق! معشوقها(2) بالاترین حدشون اینکه عاشق بشن پس چه بهتر که عاشق یکی از عاشقان خودشون که ارزششو داره بشن! در فیه ما فیه حکایت دیوونه ایست که پیش شیرین فروشی میره ازش در باب لوزینه(3) میپرسه شیرنی فروش کلی تعریف میکنه از اینکه با فلان چیز و بهمان تهیه شده است آخر کار دیوونه میگه: چیز به این خوبیرو میفروشی چی بخری؟
عاشقا امیدوار باشید معشوقا بهتون نیاز دارن! معشوقا فرصت را از دست ندید!ادامه مطلب...

نوشته شده توسط مصطفی در سه شنبه 85/6/28 و ساعت 4:23 عصر
نظرات دیگران()
حج 

به نام دوست

نویسنده مجید دوستم

قسمت اول

طلب

به طواف کعبه رفتم به حرم رهم ندادند

که تو در برون چه کردی که درون خانه آیی

همین که اسمم به عنوان نفر اصلی لیست در آمده بود کلی تعجب کردم آخر اون موقع ها حال و روز درست حسابی نداشتم تمام فکر و ایده ها و داشته های ذهنی ام پاک شده بود نمی دونستم برای چی زندگی می کنم برای چی نماز می خونم .در اثر یک حادثه تازه متوجه شده بودم که تمام داشته هایم کشک است همه اش  تخیلات و رویا هایی بیشتر نبوده اند .مثل آدمی که تازه کور شده باشد به در و دیوار می خوردم تعادل فکری مناسبی نداشتم تو این اوضاع و احوال که نمی دونستم کی هستم کجا هستم و چی کار می کنم زده بود اسمم برای مکه در آمده بود خدایا این چه وضعیه این چه حکمتیه من یک چیزی ازت خواستم ندادی .......؟حالا یک چیز دیگه اون هم تو این شرایط به من دادی اطرافیان از من بیشتر خوشحال بودند اما من ته دلم به خودم می خندیدم یعنی چی که اون موقع من تو همه چیز شک برده بودم حالا اسم آدم ملحدی مثل من برای زیارت در بیاد اون هم کجا زیارت خانه خودش همونی که بعد از اون اتفاق گمش کرده بودم نمی دونستم کجا باید پیداش کنم همونی که گم کردنش باعث شد تا من به فکر بیافتم تا همه چیز را از نو بسازم اما خیلی سخت بود و موفق نشدم حالا حدود هفت ماه از آن ماجرا می گذرد و در این هفت ماه اتفاقات عجیبی برای من افتاد.....................

 

قسمت دوم

سلام

مسیر طولانی تر شده بود اتوبوس هرچه می رفت انگار جاده تمام شدنی نبود شوق دیدن گنبد سبز رسول اکرم و حرم مطهر آن حضرت آتش جانم را شعله ور تر می کرد بغض گرمی گلویم را می فشرد اما قصد باریدن نداشت.چشمم را به تابلو های کنار جاده دوخته بودم و منتظر تابلو ورود به مدینه بودم انگار اصلا این جاده تمامی نداشت ............

باصدای مدیر کاروان از خواب پریدم سمت چپ تان مسجد شجره است که حاجیان از مدینه در این مسجد محرم می شوند ......مسجدی با دیوار های سفید و گلدسته ای سفید نوید ورود به شهر پیامبر را به مسافران و زائران می داد. وقتی فهمیدم وارد مدینه شده ام بغض ام ترکید و نم نم اشک ها به سیلاب باران تبدیل شد با چشمانی نمناک به دنبال گنبد سبز رسول الله می گشتم دائم زیر لب به رسول خدا سلام می دادم زیر لب می گفتم یعنی نمی خواهی جواب سلام من را بدهی یعنی نمی خواهی به این بنده گناهکار نظری کنی ..........اما نه او همان اول به من سلام کرده بود همان زمان که اسمم به عنوان نفرات اصلی در آمده بود او به من سلام کرده بود و من باید اکنون در نزدیکی مضجع شریف اش جواب سلام او را می دادم .

السلام علیک یا رسول الله    السلام علیک یا محمدبن عبدالله  السلام علیک یا خیر خلق الله  السلام علیک یا رحمة للعالمین....

به برج های مدینه چشم دوخته بودم تا شاید در پس این برج ها حرم مطهر نبوی پیدا شود چشمم که به حرم افتاد اشک هایم امانم را بریده بودند سلامی به رسول گرامی اسلام دادم.

دوست داشتم  هرچه زودتر آتش عشقی که از درون هواپیما به جانم افتاد بود با زیارت حرم شریف اش خاموش کنم . چشمم که به گلدسته های سفید و بلند حرم نبوی افتاد اشکم بند آمد انگار دلم آرام شده بود.

وقتی به هتل رسیدیم اتاق ها آمده نبود باید کمی صبر می کردیم به هر حال هر طور بود یک ساعتی صبر کردیم سریع ساک هایم را در اتاق گذاشتم غسل کردم و راهی حرم شدم.....

صل الله علیک یا رسول الله

قسمت سوم

روزه

با میثم قرار گذاشتیم که سه روز آخر هفته را  روزه بگیریم روز اول چهارشنبه بود بیدار شدیم و رفتیم اما دیر رسیدیم و سحری خبری نبود با مقداری میوه و نان آن روز را روزه گرفتیم روز دوم را به طور کل خواب ماندیم و بی سحری روزه گرفتیم هوای مدینه خیلی گرم بود  چند بار وسوسه شدم که برم سر یخچال و آب بخورم داد اما وقتی به یاد امیرالمومنین و حضرت زهرا می افتادم که سه روز بدون افطار روزه گرفته بودند تحمل تشگی برام راحت تر میشد . افطار را در نزدیکی مسجد قبا انجام دادیم .روز سوم روز جمعه بود قرار بود شب برای احرام خارج از برنامه به مسجد شجره برویم اون روز خدا توفیق داد و نماز شب را کنار حرم پیامبر خواندیم صبح خواب سنگینی بر چشمانم حاکم شده بود بعد از نماز صبح هر کاری کردم نشد روز جمعه بود متعلق به صاحب الامر از کنار بقیع که رد می شدم سلامی به آقا دادم و با ناراحتی و بدون زیارت ائم بقیع رفتم هتل دلم خیلی سوخت . روذ سوم همه چیز به خیر و خوبی انجام شد افطار را در کنار مسجد شجره انجام دادیم و محرم شدیم و به طرف مکه رفتیم در این سه روز روزه آنقدر چیز های مهمی یاد گرفتم که اگر یکسال روزه داری می کردم اینها به دست نمی آمد.

 

قسمت چهارم  

بقیع

خاک غریب بقیع ، شاید غریب ترین جای دنیا این قبرستان باشد  مظلوم ترین و پاک ترین افراد در این خاک آرمیده اند بین حرم پیامبر تا بقیع

وقتی از باب بقیع از حرم پیامبر خارج می شدم چشمم به قبرستان بقیع می افتاد خیلی دلم می گرفت انگار تمام غصه های عالم به دل آدم سرازیر می شد آن روز حدود سه ساعت در حرم پیامبر بودم کنار ستون توبه نشسته بودم عقده دلم را خالی کردم هرچه توانستم قرآن و نماز خواندم بعد از حرم زدم بیرون دلم خیلی گرفته بود مثل آسمان ابری مدینه اما هوای باریدن نداشت هوای ابری که بارانی نبارد خیلی من را اذیت می کند انگار در هوای ابری تمام غصه ها بر دلم سرازیر می شود ضعف و گرسنگی امانم را بریده بود تجربه کرده بودم انگار با شکم سبک تر راحت تر می شد پرواز کرد  همین طور در صحن می چرخیدم و اشک می ریختم بعد از نماز عصر بود هوای گرفته مدینه غم سنگینی را بر غم های دلم می افزود نمی دانستم چه می خواهم و چه مرگم است دلم خیلی گرفته بود چشمم به پله های بقیع افتاد در ها باز بود و خلوت، با عجله از پله ها بالا رفتم کفش ها را کندم به سمت قبر چهار امام مدفون در بقیع رفتم جمعیت زیاد نبود از پشت نرده ها بدون اینکه زیارت نامه ای بخوانم شروع کردم به زار زدن با صدای بلند گریه می کردم  به جای آسمان ابری مدینه این چشمان من بود که می بارید آن قدر گریه کردم که دلم کمی سبک شد بقیع خیلی مظلوم تر از آن است که کسی بتواند برایش گریه کند. فقط به قبر هایی  که با تکه سنگی مشخص شده بود نگاه می کردم و اشک می ریختم مردم کنار دستم تعجب کرده بودند هر کدام مشغول خواندن زیارت نامه بودند و هر از چند گاهی که یکیشان حال من را می دید التماس دعایی می گفت اما من انگار گوشم نمی شنید و فقط مثل بچه های کوچک گریه می کردم فقط گریه آن هم کنار بقیع بود که توانست مقداری از اندوه دل من را تسکین بخشد و من را آرام کند بعد که آرام تر شدم بدون اینکه حرفی بزنم و سر قبر های دیگر بروم از بقیع با عجله خارج شدم به هتل که رسیدم انگار آسمان هم بغضش ترکیده بود و گریه می کرد .

فردا آن روز بود که آن اتفاق افتاد بعد از نماز صبح کنار حرم پیامبر روبه روی بقیع جمع می شدیم و ذکر مصیبت و دعائی خوانده می شد آن روز، روز عجیبی بود مداح ما شروع به خواندن کرد السلام علیک یا فاطمه الزهرا مردم از کاروان های مختلف کنار ما جمع شده بودند و اعراب هم کنار ما ایستاده بودند و با تعجب نگاه می کردند ناگهان یکی از وهابی ها به سمت مداح ما حمله کرد و جو متشنج شد اگر دخالت مدیر کاروان نبود وهابی کتک مفصلی از مردم خورده بود اما به نظر من آنچه باعث سکوت مردم و بچه ها شد خواسته زهرا بود و سکوت علی در برابر ناحقی برای حفظ حق .

حال می فهمم که آدم حق را ببیند و مجبور باشد در برابر ناحقی سکوت کند حال مقداری از آنچه علی (ع) کشیده بود را درک می کردم با خودم فکر می کردم اگر علی می خواست می توانست همان روز اول تمام این جماعت را از لب تیغ بگذراند و اما برای حفظ اسلام پیامبر نکرد .سکوت خیلی سخت است خیلی سخت...............

السلام علیک یا امیرالمومنین یا علی بن ابیطالب


نوشته شده توسط مصطفی در جمعه 85/6/24 و ساعت 10:40 عصر
نظرات دیگران()
مولا 

 


نوشته شده توسط مصطفی در سه شنبه 85/6/21 و ساعت 10:15 عصر
نظرات دیگران()
غرب ادعا منهای تاریخ و حال! 

باختر زمین ادعاهای زیادی دارد. حقوق بشر ضلح پیشرفت آزادی و ... . اگه بخواهیم درست و بیتوجه بی استدلهای پا پیچ به قضیه بنگریم تا حدی راست مینماید. مهارجت از خاور به باختر است چن تا اروپایی پاشدن اومدن ایران چن تا ایرانی رفتن اروپا؟ حتی لهستان و بلوک شرق! اما دسته ای از ادعاهشون جای تردیده. خواندن تاریخ اینو به ما میگه نگرشی بر حقوق زن در باختر زمین پادشاهان و امیران بی اصل و نسب شکنجه ها و قتل و عام ها استعمارها و ... بی اصل بودن ادعاهای باختر را روشن میسازد اتفاقاتی که بریخ چندان قدیمی نیست. خود شورای امنیت که نماد قانون جنگل است (قویان حق وتو دارند) و  عملکرد دو سویه عدم صدور قطعنامه بر جنگ افروز (اسرائیل) و صدور برای جنگی شاید در آینده (برنامه ی هسته ای ایران) نشان داده شد. حتی دروغی صلح و حقوق بشر خودشان را در جنایات قانا نشان دادند. انسان چگونه میتواند به کسیکه هم گذشته و هم حالش خراب است اعتماد کند؟

پانوشت: اگر ما درست بودیم محل اعتماد ما میشدیم نه غرب وحشی.

اللهم صل علی محمد وال محمد


نوشته شده توسط مصطفی در دوشنبه 85/5/9 و ساعت 11:7 عصر
نظرات دیگران()
فاطمه مرد! 


متن زیر به هیچ عنوان شعر نیست نثری بریده بریده بر شهادت عاشقانه ی خاتون بی بی دخت پیمبر -دردود خدا ب همه اشان باد- است

فاطمه مرد!
 علی چه کرد؟
علی عاشق بود!
علی دید،
علی آب شدن گل خود را دید!
علی دم نزد!
علی مرد بود!
     ****
فاطمه مرد!
چند ماهی بعد از پدر
علی عاشق بود
فاطمه عاشق بود
علی غیور بود
هیچکس در حریم عشق آنان دعوت نبود
نبود ولی من گویم
آری گویم
چه سخت است عاشق باشی
و باشی
و کنارش باشی
و او آب شود پرپر شود
و تو حتی نتانی
اندکی لختی درنگی او را
در آغوش بفشاری
دانی که چرا علی نمیتوانست چنین کند آری؟
-لعنت خدا بر خولی-
بشمارم؟
لعن علی عدوک یا علی
اولی و دومی و سومی
     ****
فاطمه مرد!
اما در آغوش علی
حسین را چه کسی در آغوش گرفت؟

------
دردو خداوند بر آنان باد


نوشته شده توسط مصطفی در شنبه 85/3/27 و ساعت 4:39 عصر
نظرات دیگران()
عشق روحی-جسمی نقدی بر آن 
عشقی میتواند براساس جذبه های جسمی-حنسی یا روحی-اخلاقی باشد. همچنین منظوز از عشق هم میتواند به همین دسته ها تقسیم شود. پس در مجموع میشود 4 دسته بحث ما در اینجا به آنها جز جسمی-جنسی جسمی جنسی میپردازد. یعنیآنهایی که حداقل در یکی از مراحل آن بحث روحی-اخلاقیست.
اینکه آیا میتواند باشد یا نه؟ سوال مهمیست. بنظر میرسد حداقل در روحی-اخلاقی  روحی-اخلاقی که اصلا بحث جسمی در میان نیست بتوان. نکته ی دیگر وصال این عشقهاست که به معنای کنار هم بودن فیزیکی نیست.
اما بحث اصلی من اینها نیست. انسان خصوصیاتی دارد از جمله نمیتواند با یک محلول چر شود چون ظرفیتش را ندارد در وقاع انسان چندوجهیست. برای نمونه در همین مورد اگر این چنین نبود عاشق و معشوق میشستند و 20 و 4 ساعته راز ونیاز میکردند امری که نرسیدنیست. دو نفر که همدیگرو میخوان ممکنه بشین چن ساعت با هم حرف بزنن و بعد به بهانه ایی تمومش کنن ولی بهانه است در اصل آنها نمیتوانند فقط با هم پر شوند زندگی باید متانسب باشد نمیشود نباشد پس عشق روحی-اخلاقی روحی-اخلاقی شاید پتانسیل بالاتری داشته باشد ولی آدم را اشباع نمیکند چون از جنبه های دیگر زندگی در آن خبری نیست از مشارکت از خستگی از بیرون رفتن از کار کردن از با همسایه دعوا کردن از ختم رفتن از عروسی رفتن از همه و همه خالیست. در عشق جسمی-جنسی آدم خودشو با طرف نمیخواد پر کند بلکه چیزهای دیگری که شاید طرف هم نبود باز هم بودن ولی مخلوط میشوند. پس پیشنهاد من اینست اگر آدم آرمانگرایی هستی و دنبال عشق روحی-اخلاقی روحی-اخلاقی جنبه های جسمانی رو هم به آن بیفزا شاید اولش سخت باشد و ناشناس شاید اولش سردرگم شوی ولی در پایان یک حرکت کمتر بالا پایین شونده ای خواهی داشت جسم و روح را هر دو را بپذیر ولی جسم را با پنجره ی روح ببین جسمش هم زیباست.
نقل از ...
نوشته شده توسط مصطفی در پنج شنبه 85/3/18 و ساعت 7:38 عصر
نظرات دیگران()
<      1   2   3      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
شازده کوچولو و توصیف زن
آخه دل من
بحثی در باره نقش مسجدها در برابر تکیه ها در محرم
محبت چیست؟
[عناوین آرشیوشده]
طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
بالا