سفارش تبلیغ
صبا ویژن
300 

بسم الله الرحمن الرحیم
بتازگی فیلمی با عنوان 300 توسط شرکت برادران وارنر آماده اکران (و شاید هم اکنون اکران) شده است. فیلم داستان 300 یونانی (ارتش پادشاه اسپارت) است که در برابر ارتش ایران 3 روز ایستادگی میکنند.
به این فیلم در بسیاری از وبگاههای پارسی پرداخته شده است. در انتها به برخی از اینها اشاره میکنیم. در اینجا به جنبه ی دیگری از آن اشاره میکنیم. جنبه ی سیاسی اش برگرفته از سایت ویکیپدیا:
سازندگان فیلم ادعا کردن همزامنی فیلم با جنگ عراق مدنظر نبوده است.
یک منتقد یونانی به نکوهش فیلم در ارائه ی تصویری از پارسیان «خونریز، زامبیهای عقب افتاده» پرداخته است و اینکه اینان به غرایز نژادپرستی در اروپا و آمریکا دست نهادند...
البته من اضافه میکنم که ارتش هخامنشی از مناطق مختلفی جمع شده بود با توجه به وسعت قلمرو میتوان این فیلم را توهینی به خاورمیانه و آسیایی کوچک دانست.
چه باید کرد؟
یک متن اعتراضی تهیه شده است عده ایهم امضایش کرده اند. اما در متن متاسفانه رژیم ستمگر اسراییل به رسمیت شناخته شده است و قابل امضا کردن نیست. راهی که میرسد این است که یک صفحه ساخته شود با عنوان این فیلم و همه به آن ارجالع بدهند تا در موتورهای جستجو آن صفحه در صدر قرار گیرد و در آن صفحه از حقانیت ایران دفاع شود.آن ارجاع  http://300themovie.info/

این دو ایمیل کمپانی وارنر :
legal@wb.com
privacy@wb.com
 این شماره تماس و آدرس این کمپانی :
Warner Warner Bros . Online Inc
4000 Warner Blvd
Bldg. 505
Burbank, CA 91505 
 Tel: 001 818 977 0018
Fax: 001 818 977 5523 
 
نوشته های دیگران:
 «گذشته از نکات تاریخی آزاردهنده ترین قسمت های 300، تصویر ایرانیان است. در این فیلم سپاه ایران افرادی هستند مشابه وحشی ها و موجودات نفرت انگیز ارباب حلقه ها یعنی "اورک ها". کسانی که جز کشتن نمی دانند و البته از نظر مغزی هم موجوداتی هستند در ردیف غول های ابله داستان های هری پاتر که البته در برابر 300 نفر یونانی خوش تیپ و فداکار زمین گیر می شوند» «از نظر او کشورهای اروپایی بعد از دوره رنسانس و به دنبال آنها آمریکا در جهت هویت سازی همیشه خودشان را فرزندان یونان و روم مطرح کرده اند. تایید این مساله را در نام گذاری مجلس آمریکا (سنا) که از روم گرفته شده، نوع حکومت آمریکا (جمهوری) که از "رس-پوبلیکا" (مساله ملی) لاتین گرفته شده، ادعای فرهنگ سیاسی آمریکا (دموکراسی) یا حکومت اقشار که نام دولت آتن بوده، می توان دید. امروز مساله تبلیغات علاوه بر بعد سیاسی، بعد فرهنگی هم پیدا کرده اند و به ماجرای نژادپرستی در حال تبدیل به فرهنگ پرستی است که در این فیلم هم رد پای آن را می توان دید. در فیلم 300، ایرانی ها فقط خودکامه و زورگو و بی خبر از مفاهیم آزادی نیستند بلکه دیگر انسان نیستند! یعنی علاوه بر این که فرهنگ ندارند، انسانیت هم ندارند پس دفاع در برابر این موجودات غیرانسانی کافی نیست و باید آنها را از بین برد.
این فیلم ایران را نماد دیکتاتوری و یونان را نماد دموکراسی تصویر می کند. به زبانی ساده تر داستان بر محور نبرد دائمی خیر و شر می چرخد. در حالی که وقتی به فرمان کوروش برده داری در امپراتوری پارس ممنوع شده و مردم در دینشان آزاد بودند، در یونان باستان برده داری به شکل گسترده ای رواج داشت و زنان و برده ها شهروند درجه دو محسوب می شدند
شیوه فیلم سازی کامپیوتری است و هنرپیشگان واقعی در صحنه های مجازی نقش آفرینی می کنند. موسیقی جذاب و ترکیب مناسب با صحنه های کامپیوتری نبرد باعث شده تصاویر تابلوهای نقاشی به نظر برسند که فروش فوق العاده ای را برای سازندگانش پیش بینی شود. فیلمی که روی افکار عمومی دنیا تاثیر زیادی خواهد گذاشت. » «در توضیح این فیلم در یاهو می خوانید که این نبرد سرآغاز دموکراسی در جهان بوده است! »

منابع:
1-http://en.wikipedia.org/wiki/300_(film)
2-http://cloob.com/club.php?id=30962#&postone&568265&&


نوشته شده توسط مصطفی در یکشنبه 85/12/20 و ساعت 10:53 عصر
نظرات دیگران()

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
شازده کوچولو و توصیف زن
آخه دل من
بحثی در باره نقش مسجدها در برابر تکیه ها در محرم
محبت چیست؟
[عناوین آرشیوشده]
طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
بالا